Om bara min älskade väntar.

2012-04-07, 14:47:58 / Kategori: Mitt liv.

Om idag inte var en ändlös landsväg
Och inatt en vild och krokig stig
Om imorgon inte kändes så oändlig
Då är ensamhet ett ord som inte finns

Men bara om min älskade väntar
Om jag hör hans hjärta sakta slå...
Bara om han låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår

Jag kan inte se min spegelbild i vattnet
Jag kan inte säga sorglösa ord
Jag hör inte mitt eko slå mot gatan
Kan inte minnas vem jag var igår

Men bara om min älskade väntar
Om jag hör hans hjärta sakta slå...
Bara om han låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår

Det finns skönhet i flodens silversånger
Det finns skönhet i gryningssolens sken
Men då ser jag i min älskades öga
En skönhet större än allting som jag vet

Och bara om jag vet att han väntar
Om jag hör hans hjärta sakta slå
Bara om han låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår


Anonym

Hej tjejen! Jag har lite samma problem som du har med ångest m.m.. och är för närvarande sjukskriven. Och jag undrar lite hur du har det med ekonomi , lägenhet m.m Får du bidrag ifrån något? och hur funkar det isåfall? Jag skulle behöva lite hjälp med det men vet inte vart jag ska vända mig.. Är det socialen ? vilka nackdelar finns det med det isåfall? kan dom fixa lägenhet till en oxå? Hur lång tid kan det ta att få hjälp? Tacksam för svar.. ha en fortsatt trevlig påsk:)



2012-04-08, 16:21:10

anna

min ekonomi är inte så bra, har aktivitetsersättning från försäkringskassan vilket man får när man varit sjukskriven minst ett år (men anledningen till min dåliga ekonomi är skulder). Annars är de väl soc du ska vända dig till tror jag. o ja, dom kan hjälpa till med en lgh men man får va på dom som fan för att få hjälp.. så de är väl det de beror på också för hur lång tid de tar att få hjälp. men hjälp mmed pengar från soc brukar ta nån månad bara.

hoppas det hjälpte dig lite, o lycka till! Kram anna.



2012-04-08, 19:42:40 URL: http://annafindhe,blogg.se

Anonym

Tack för hjälpen! men hur har du råd att bo i egen lägenhet med bara aktivitetsstöd? är inte det bara typ 3000 kr i månaden? det var tråkigt att höra med dina skulder.. hoppas det inte är allt för mkt så att du klarar dig att ta dig ur det bara. Hur fick du råd till att göra dina siliconbröst med dålig ekonomi? jag vill med göra mina men vet inte hur jag ska fixa pengarna bara :( KRAM



2012-04-08, 21:42:03

anna

Nej, aktivitetsersättningen är på runt 10000kr/mån med bostadstillägget, så de är därför jag har råd. annars hade soc fått gå in o hjälpa till. hos dom får man ca 3000kr o leva på + pengar till hyran.

Jag har ju adhd, och då fick jag ut 86000kr på försäkringen o då hade jag råd med brösten och att köpa min hund.

Vad har du för diagnoser? och har du sjuk & olycksfallsförsäkring?

Det är ingen fara, det är bara kul att kunna hjälpa till! kram!



2012-04-09, 14:23:01 URL: http://annafindhe.blogg.se/

Anonym

Jaha okej. Ja jag har sjuk och olycksfallförsäkring, men har inte någon riktig diagnos ännu.. Det är väl typ att det är någon slags Personlighetsstörning. Med tanke på mina ångest problem. Men jag är på bättringsvägen och har kommit lång väg själv och med hjälp av terapeuter. Vad har du för kontakter och planer? Ska du vara sjukskriven längre eller har du planer på att börja jobba?



2012-04-09, 17:58:28

anna

okej, håller dom på o utreder dig eller?

jag har kontakt med både psyk, missbruk och frivården, men några planer har jag väl inte direkt. känner mej inte redo för ett jobb än, men kanske vill börja plugga i framtiden. så jag blir nog sjukskriven ett tag till, iaf fram till nov då min aktivitetsersättning ska omprövas. sj då? kram



2012-04-09, 20:01:15 URL: http://annafindhe,blogg.se

Anonym

Okej, ja jag vill ju komma ut igen så snabbt som möjligt men man får ta en dag i taget och hålla huvudet högt för framtiden endå. Är ju sjukt deprimmerande att gå hemma hela tiden. Nä utreder och utreder gör dom väl inte riktigt.. Får se hur det går i fortsättningen på mina samtal och besök, så kanske dom gör ngn vidare utredning eller ngt. Jag ska börja i nån slags grupp med som kan hjälpa en framåt lite. .. Kram:)



2012-04-09, 20:17:27



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?