Har inte Alla rätt till vård?

2011-11-20, 03:07:18 / Kategori: Mitt liv.
Stod en jävligt bra och viktig artikel i smp idag. Det är verkligen något som borde tas upp mer så att det kan bli ändring nån jävla gång. Jag och många andra har fått exakt den behandling som Matilda berättar om i artikeln, t.ex. att man inte får bedövning när man ska sys därför att man gjort skadorna själv, eller att dom "skyller" kroppsliga problem på den psykiska ohälsan o struntar i att göra en ordentlig undersökning.

Jag och förmodligen många andra känner redan att vi inte är värda att komma o ta plats på olika ställen t.ex. inom sjukvården. När man får ett så dåligt bemötande som man ofta får, då känner man ju sig till ännu mer besvär än vad man gjorde innan och vågar kanske inte söka vård nästa gång och istället blir allvarligt sjuk för att man gått med det förlänge.

Jag lägger upp en länk till artiklen s¨åfort den kommit upp på smp.se.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?