Stolt mamma!

2011-06-09, 16:00:04 / Kategori: Mitt liv.
Jag och mamma har varit på Bellas dagis idag o haft utvecklingssamtal. Jag har världens bästa dotter! Kan ju säga att det var en stolt mamma och en stolt mormor som gick därifrån sen:)
Dom hade bara bra saker att säga, hon är jättepopulär bland alla hennes dagiskompisar o alla vill leka med henne. Det är t.om. en tjej som bara vill leka med Anabelle och ingen annan, helst att ingen annan får vara med dom o leka också. :P Men min snälla flicka vill att alla ska vara med :)

Hon är en ledare, fast på ett väldigt positivt sätt. Hon har väldigt stor empati och lätt för att leva sig in i hur andra känner i olika situationer. Hennes fantasi är gränslös och hon hittar på en massa lekar, inspirerar- och får med de andra barnen i sina lekar. Hon är jätteduktig på att dela upp roller och styra upp i lekarna så att alla blir nöjda.. <3

Sen så var det nån flicka som inte kunde uttala namnet "Alexandra" och då skulle bella rätta henne, och sättet hon gjorde det på visade hur mogen hon är för sin ålder. Hon rätta henne på ett sätt som gjorde att den andra flickan Inte kände sig kränkt, utan lite som när en mamma ska lära sitt barn ett ord.
Såhär sa hon: "Hon heter A-l-e-x-a-n-d-r-a. Kan du säga "Alex"? Flickan upprepar Alex. Kan du säga "Sandra"? Flöickan säger efter Bella. Redan där! Vilka 4-åringar klarar att dela upp ett namn till 2 olika sådär?:P Inte många!
När hon sagt detta så säger hon plötsligt: "Det låter som du har sand i ditt namn, Alexandra!" :)
Hahah, märks det att jag är stolt eller? :D

Jag måste berätta om en annan sak som hände igår, det är lite roligt faktiskt:P
Anabelle och hennes kompis skulle fånga kompisens hund som smitit. Dom rusade iväg och lyssnade inte på varken min mamma eller kompisens mamma som ropade att dom inte fick springa iväg o att dom skulle komma tillbaka.
När dom kommit iväg en bra bit så vände dom sig om när mamma ropade att dom skulle stanna, dom kollade på henne o sen på varandra, skrattar och börjar springa igen.
Mamma var skitarg o när hon fått tag på bella så tog hon in henne, satte henne på golvet i hallen o sa att hon skulle sitta där, kolla in i väggen o skämmas. Gissa vad Bella sa då?
"Men hur gör man när man skäms då??" Hahaha, det var inte nån som kunde hålla sig för skratt där! Hur fan kommer hon på allt?


Jag och Anabelle.

sandra-mamma till isabelle och vilicia

Såå söt tjej :) Förstår att du är stolt :)



2011-06-09, 18:24:46 URL: http://karlekovervinnerallt.blogg.se/

Anonym

hon verkar helt underbar :)



2011-06-10, 23:05:27



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?