Lär dig att lyssna!

2011-02-19, 14:28:33 / Kategori: Känslor & Tankar.

Det var ett misstag av mig att tro att vi kunde börja umgås igen
Jag borde aldrig pratat med dig, vi skulle låtit det vara helt enkelt.
Du hör aldrig vad man säger, det enda som är viktigt för dig är vad du själv vill säga.
Enligt dig själv så är det aldrig någon som lyssnar på dig, medans för alla andra så kämpar dom allt dom har för att få fram något enstaka ord i din närhet
Jag pratar mycket själv, och får ofta höra att även jag har svårt att lyssna ibland, vilket jag är fullt medveten om
Med dig blir det gång på gång bråk om detta eftersom jag jag verkligen inte tål folk som inte bryr sig om när andra pratar
Det stör mig något fruktansvärt att du är så sjukt jävla respektlös,
att du inte kan repetera meningen man sagt till dig för 5sekunder sedan trots att man upprepat allt minst 10 gånger under loppet av 5 minuter.
Gång på gång chockar du människor som inte träffat dig innan genom att på väldigt kort stund få dom vansinniga och fruktansvärt stressade.
Efter människor träffat dig får jag alltid höra att ditt sätt att avbryta, o din totala nonchalans inför vad andra har att säga är hundra gånger värre än mig
Men att det absolut värsta är att du är helt totalt omedveten om att det är som det är,
att du själv tycker att det egentligen handlar om att "alla är emot dig", vilket jag själv förklarar med att du inte har hört ett skit av vad dom sagt när dom försökt förklara för dig och därför inte heller har en aning om att alla du träffar som varit ärliga nog att säga det till dig sagt samma sak som jag skriver nu.

Sen ditt sätt att försöka kontrollera människor, att du vet bättre än dom själva vad som är bäst för dom eller vad som är rätt för dom, vafan handlar det om?
Hur kan du veta vad som är bäst för en person när du inte lyssnar på dom?
Hur kan du veta vad som får nån att må bra?
Du kan ju inte mena allvar när du säger att du är så duktig på att läsa folk, hur fan kan du läsa av en person när du är så totalt jävla upptagen med att prata om dig själv att du inte ens hör en människa som sitter o skriker rakt i ansiktet på dig?!

Jag vet inte om du har funderat över varför det aldrig blir så mycket "missförstånd" runt omkring dig?
Du är nog inte medveten om att det är såhär eftersom att det är din vardag, men med dig blir det missförstånd gång på gång
Även du själv säger hela tiden att "allt handlar bara om en massa missförstånd", vilket jag håller med dig om.
Jag har min egen lilla teori om varför det är så, vilken du förmodligen inte kommer hålla med mig om
För mig är de ganska solklart, anledningen till att det är så mycket missförstånd runtomkring dig är pga att du aldrig lyssnar på människor, så du vet inte ett skit om deras vilja, åsikter, känslor osv.
Hade du lyssnat när man berättar och/eller förklarar någon för dig så hade det inte blivit några "missförstånd" för då hade du fattat och folk hade sluppit att bli arga på dig!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?