Break in! Make my day.

2011-04-25, 22:15:23 / Kategori: Mitt liv.
Har satt upp en lite annorlunda version av en "varning för hunden"-skylt på min dörr. Eftersom jag har en hund som är av den underbara och supersnälla rasen Amstaff som tyvärr har fått ett felaktigt rykte som "Mördarhundar", så tänkte jag att jag kunde driva lite med det ;).

Så här ser den ut:

Anonym

Hej!



Din kille sitter väl fortfarande inne antar jag? min kille sitter inne för narkotika och muckar om 2,5månad då han har suttit i 1,5år och han har ingen tillgång till internet, camera etc. what so ever. Hur kan din kille blogga medan han sitter? och en fråga till, hur långt har han kvar nu av sitt straff? Du är en riktig kämpe och grymt av dig att fortfarande stanna kvar vid din pojkväns sida!



2011-05-16, 21:00:49

S

Hej!



Jag antar att du fortfarande är tillsammans med din kille? min kille sitter inne för narkotika och muckar om 2,5månad då han suttit i 1,5år. Så vitt jag vet har man ingen tillgång till internet, camera or what so ever när man sitter inne. Hur kan din pojkvän blogga? det förstår jag inte riktigt och en till fråga, hur länge har han kvar av sitt straff? Du är en riktig kämpe och grymt av dig att fortfarande finns vid hans sida.





2011-05-16, 21:06:20

Anna

Svar till S:

Hej! Jo, vi är fortfarande tillsammans. och du har helt rätt, man har ingen tillgång till varken dator, kamera eller liknande, utan han skriver sina blogginlägg i brev till mig som jag sen skriver i hans blogg. :) Just nu så får han inte ringa till mig, men när han får göra det igen så säger han vad jag ska skriva i telefon. :)



Han har ca 1,5 år kvar av straffet.. han kommer ut i okt 2012. Tack så jättemycket! Känns inte riktigt som jag är nån kämpe.. men jg blir jättegld av att få höra det! :)

Att jag väntar på honom är pga att jag älskar honom, jag har älskat honom sen jag var 14år och kommer förmodligen alltid att göra det. Så att vänta på honom är en självklarhet för mig. :)



Kul för dig att din kille muckar snart, hoppas han inte behöver åka tillbaka in igen utan att han vaknar till o tar sig ur skiten inte bara för hans egen skull utan för din o alla andra som bryr sig om honom. :) Ta hand om dig!



2011-05-17, 18:40:49 URL: http://annafindhe.blogg.se/

S

Tack för svar.



Ja, det stämmer om det du säger om man verkligen älskar sin kille så stannar man vid personens sida no matter what. Jag hoppas också han kan ta sig ur skiten dock tror jag inte det med tanke på att han säkert kmr umgås med sina kriminella kompisar han sitter med samt de utanför, tatuera sig på halsen, ryggen, magen ska han göra när han kommer ut och mycket annat. En aning med tecken som tyder på om han verkligen har tänkt till och vill göra något bra med sitt liv! Men som sagt man får hoppas på det bästa. Har din kille visat sådana tecken, att det känns som om han blir värre där inne?



svar uppskattas.



2011-05-22, 14:54:32

Anna

Svar till S: Ja, men hur mkt man än älskar nån så ska man inte heller förlåta o ge nya chanser hur många gånger som helst. Nu vet inte jag hur många chanser du gett din pojkvän innan, men jag har iaf sagt till Dhannie att detta är hans sista chans, fuckar han upp det igen när han muckat så kommer jag inte att vönta på honom. Han har inte suttit i fängelse under vår tid tillsammans, bara häktad, men detta är iaf hans 7e fängelsevolta o det är därför jag är så "hård" eller vad man ska kalla det. Ang hans drogmissbruk har jag gett honom en jävla massa nya chanser med löften om att det var sista återfallet trots att jag vetat att det bara varit skitsnack. Men sen så har ju jag också mina missbruksproblem, o nu vill jag sluta o därför är detta hans sista chans när det gäller drogerna också.

Alla får ju självklart göra som dom vill, men om du känner att din pojkvän kommer fortsätta umgås med sina kriminella kompisar o därför förmodligen också snart är tillbaka i fängelse, så får du kanske försöka sätta ett ultimatum antingen fixar han sitt liv/om han åker in igen så gör du slut, om du känner att du inte orkar mer förståss - men det tror jag inte att du gör, det är ju inte direkt kul att ha en pojkvän som sitter inne, inte heller en som är kriminell o knarkar eftersom man går o oroar sig hela jävla tiden o blir som en mamma åt honom ist för flickvän.

Sen får du försöka hålla det också om det skulle bli så, fast jag vet att det är skitsvårt, jag har misslyckats varje gång med dhannie.. men jag vill inte ha ett liv ts med en kille som aldrig har tid med mig pga att han sitter inne eller är upptagen med annat som t.ex. att knarka..



Just nu verkar Dhannie inte bli värre.. han verkar faktiskt verkligen ha bestämt sig för att fixa detta nu.

Men innan har han ju blivit det, men det vet han om själv för det är han som har berättat det mesta, sen så har jag läst en del i daganteckningarna som fängelse/häktespersonalen för på alla intagna´.

När han umgåtts med kompisar som är kriminella eller knarkar så märker ´jag ganska snabbt det, för han blir annorlunda då. När han tagit återfall märks det också snabbt, även om jag inte alltid sett att han varit påtänd, utan för att hela hans personlighet har ändrats.



Jag vet ju som sagt inte om han menar allvar den här gången, spec inte eftersom jag inte tröffat honom på typ 3mån nu, så ifall han knarkar eller nåt så märker ju inte ja det nu när jag inte träffar honom.. men det känns inte som han är annorlunda nu från när han va häktad o jag träffade honom. :)

Det är isf mer han som är "pappa" till mig, han försöker kontrollera mig o det har blivit en del bråk pga av det och hans svartsjuka - sen har han anklagat mig för att ha tagit saker jag inte gjort o sånt. menmen.. :)



2011-05-23, 00:27:19 URL: http://annafindhe.blogg.se/

S

Uppskattar verkligen att du tar din tid och besvarar mina frågor. Skönt att få skriva av sig med en person som befinner sig i samma situation. Vi har väl rent av samma bakgrunds historia med det som särskiljer oss är att han inte är en missbrukare. Han var dock en missbrukare när vi träffades och efter 1,5månad beslöt han sig att sluta. Vi har snart varit tillsammans i 4år och förlovade i 1år den 20Juli. Under tiden han har suttit inne berättade han att han har tagit knark bakom min rygg några enstaka ggr, jag vet om att han har knarkat 2-3ggr under tiden han var ute men aldrig bakom min rygg. Som du nämnde märker jag också jäkligt fort om det är något annorlunda med hans beteende. Jag har gett han chanser efter chanser och tillslut frågar man sig själv om han tar mig för givet då det verkar som om han ej bryr sig eftersom jag ger han chanser på chanser. Och det här med ett Ultimatum har jag redan sagt på tok för mycket men han ser det mer som ett hot enligt han sig. Han uttalar sig konstant om att "han älskar mig, dör för mig, skulle göra vad som helst för mig" det där tjatet går inte hem hos mig längre. Om jag nu är allt för han skulle han nr1. ej sitta inne 2. aldrig sårat/svikit mig.. listan kan göras lång! Jag vet inte ens vart jag vill komma med allt detta men jag känner mig så jävla förvirrad och lost för jag har en magkänsla att han kommer hamna i samma skit igen.Så jävla rädd bara! Samtidigt vill jag lämna honom men ändå inte pga att han har ställt upp så otroligt mycket för mig etc. men ibland klarar man bara inte av mer och måste sätta sina egna behov först ist för att försöka ändra en människa som inte ens försöker ändra på sig själv.



Det värsta är att jag ser han som en pundare och i mina ögon kommer han alltid förbli en pundare (och de har jag själv sagt till han) med tanke på att han aldrig försöker göra det bästa av situationen/hans liv och när han väl är på rätt spår så ger han så lätt upp & vänder sig till sin inkomstkälla; beckna (langa). Så han har aldrig riktigt bevisat för sig själv och andra att han kan men jag är jävligt trött att vara "mamma" för honom ist för hans flickvänn.



2011-05-25, 15:01:08

Anna

Det är absolut inga problem! Jag tycker också att det är skönt att få skriva av mig, så vi får båda ut nåt av det :)

Ok, vad var det han pundade på? Har han lyckats hålla sig till de enstaka återfallen? För om han säljer o inte tar av det själv, så är det ju ganska bra. Det hade aldrig Dhannie klarat!



Jag tror att han bryr sig om dig, och att han älskar dig. Men att du "hotat" o ställt ultimatum som du inte lyckats hålla för många ggr nu, så att han inte tar det på allvar längre.. =/

Jag har märkt att det blir så med mig och dh också, ingen av oss tar varandra på allvar längre=( Både han o jag gör slut o ångrar oss, ger löften som vi bryter osv.. Så när nån av oss gör slut/hotar med att göra slut så bryr vi oss inte riktigt, tyvärr.

Men jag håller med dig om att om han älsar dig så borde han inte sitta inne eller ha sårat/svikit dig gång på gång.. Fast på npt sätt så kan jag inte hålla med dig till 100% pga att jag själv sårat o svikit dhannie, brytit löften om att inte knarka eller skada mig själv osv trots att han är en av de viktigaste människorna i mitt liv. Det ör han och min dotter som jag har att tacka för att jag fortf lever och det är pga dom som jag fortsätter att kämpa. Försvinner nån av dom så tror jag inte att jag skulle klara det, och det är också därför som jag, precis som du inte klarar av att lämna honom även fast jag vet att det ibland vore det bästa för både mig, honom och min dotter.. men det gpr inte. Han är mitt livs kärlek.. det har varit bara han för mig sen jag var 14, trots att jag var ts med pappan till min dotter från att jag var 17-18 och jag och dhannie bara varit ts i 2år, och jag är säker på att det alltid bara kommer vara han.



Men, man kan tyvärr aldrig ändra en mönniska, hur gärna man än vill:( Det är bara han som kan ändra sigsjälv.



Sen så känner jag igen mig exakt i hur du känner om att du vill va hans flickvän o inte hans mamma.. jag känner likadant med dhannie.. flickvännerna till kriminella och/eller pundare verkar få vara mer mammor än flickvänner till sina killar.. det är inte bara du o jag som känner så, jag känner massa andra =( Men det är ju också väldigt lätt för en människa att avsäga sig allt ansvar för sitt liv o sina handlingar om nån annan är villig att ta på sig ansvaret åt dom.. eller hur? :):/



Och jag tycker att du borde sätta dina behov först.

Jag tycker att du ska se till att DU mår bra, att du lever det livet DU vill. Om han älskar dig o vill vara en del av ditt liv så är det helt ok, men det är fortfarande DITT liv och BARA DU bestämmer hur du vill leva det. :)

Visst är jag duktig på att ge råd åt anddra? ;) Jag är inte lika duktig på att leva efter dom själv tyvärr..



ha det så bra! kram Anna. :)



2011-06-02, 22:02:04 URL: http://annafindhe.blogg.se/

S

Jepp, sant det du säger med att man ställer krav som man inte kan uppfylla och i slutändan har man sagt samma mening hundra ggr men inte fått ut något av de pga att killen ej tar det och en själv seriöst längre. :( och man skall inte behöva lämna varandra på riktigt för att inse..



Vad är det som får dig att vara kvar vid hans sida? förutom att du älskar honom som visserligen är en sjävklarhet. Väldigt lätt att snacka när man sitter inne, hur kan du vara så säker på att han menar det han säger? ex; att han ska förbättras etc. tänk om du kommer få leva med ånger? eftersom det inte ALLS blev som du hade tänkt dig. vad är det som får dig och fortsätta kämpa?



Min kille kommer ut om lite mer än 1 månad nu och jag har redan börjat tappa hoppet.. Jag vill verkligen inte det får skylla mig själv då jag heeeela tiden är såå negativ..



puh, detta är verkligen inte lätt! :/



2011-06-05, 17:18:02

S

Btw, glömde svara på en fråga. Han har tyvärr pundat allt! :( nu i efterhand tror jag att jag tog bakom min rygg också. Är det inte så att det är svårt att inte ta det när man själv becknar?



2011-06-05, 17:20:05

Anna

hm.. lite kul att du frågar det just nu. eller ja, kul är det väl inte direkt=/

På vår 2års dag så berättade dh för mig (skitglad lät han också:() att han fått en mentor - en kille som han satt tillsammans med på Kumla som sitter för bedrägerier på över 1,6 milj . Sen så sa han också att när han kommer ut så ska han o jag åka till åre, för en kille som sitter på hans avdelning har en stuga där (!?)

Jag har såå många brev från dhannie där han skriver att han lovar o svär på att han inte ska ha NÅGONTING att göra med nån/nåt som har med kriminalitet eller droger att göra.. Han har lovat mig massa gånger, men den här gången var annorlunda.. jag vet inte vad det va som gjorde att jag var så säker på att den här gången skulle han faktiskt fixa det, men vad det än var så är det borta nu :( Han kommer inte klara det, han kommer däremot förmodligen börja med bedrägerier o skit eftersom han börjat ha kontakt med äcklet som han kallar för sin "mentor"..

Jag sa till honom att jag inte kommer klara av att bli sviken när jag väntat på honom i 1,5 år, o risken att han faller tbx är ju MKT större om han fortsätter umgås med kriminella o det tänker jag inte acceptera. Ska han va med mig så måste han sluta umgås med sånna, men det ville han inte. Så han sa typ att "men då kommer det inte funka, så då är det väl slut.. vi hörs nån dag." Sen dess har vi inte hörts.. det var i torsdags :(

jag mår åt helvete över det, för denna gången trodde jag verkligen på honom, men det är väl jag som är en idiot som aldrig fattar att han aldrig kommer sluta med all skit :(



det är inte så lätt att vara positiv när man blir sviken hela tiden :(

Och jo, om han säljer de han pundar på så lär han ju ha tagit av det själv också. =/



2011-06-07, 01:44:49 URL: http://annafindhe.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?