Hej, mitt namn är Ångest

2012-03-31, 18:28:54 / Kategori: Dikter.
Hej,mitt namn är ångest.

jag hoppas vi kommer lära känna varanda bra.

i framtiden kommer jag spendera mycket tid hos dig.

jag kommer testa dina gränser,

spelar ingen roll hur mycket du försöker du kommer aldrig få bort mig.

från och med nu kommer jag alltid finnas hos dig.

varenda ledig plats i din kropp kommer jag fylla med ångest,ångest,ångest.

det kommer inte ta lång tid innan du inser att det du gör inte är tillräckligt bra.

vill du veta en hemlighet?

djupt inne i dina vänners blir deras hat för dig

större och större, och snart försvinner dom.

men jag kommer alltid finnas hos dig. alltid.

mina tankar är dina tankar. vi är ett nu.

jag är redan i dig, jag är i ditt huvud, ditt hjärta och din själ.

jag kommer alltid säga vad du ska göra, kommer alltid hjälpa dig.

jag förstör dig varje gång du kollar i spegeln.

om du visste sannigen kanske du skulle försöka förstöra allt och vår vänskap skulle förstöras,

vilken skam.

när allt är slut kommer du komma till mig och fråga efter råd för du vill att jag

ska hjälpa dig att inte bli vad du hatar. jag förlåter dig.

du förtjänar smärtan slå huvudet i väggen,

hitta något sätt att bli av med smärtan!

skär dig själv! jag vill att du ser ditt blod, se det forsa längs med armen.

och nu kommer du inse att förtjänar all smärta jag ger dig.

du är ledsen, upprörd ,ensam. men kommer någon lyssna?

vem bryr sig? ingen. nu är jag din enda vän.

har inte jag gjort dig den du är?

jag gör dig lycklig, utan mig är du ingenting!

Glöm alla som försöker få mig bort ifrån dig, jag är din bästa vän och jag kommer fortsätta

vara det.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?