ensamheten.

2012-01-12, 12:06:09 / Kategori: Mitt kaos.

Så har den drabbat mig igen
Den stora ensamheten
Utan någon synlig förankring
l verkligheten
Allt synes vara, som det borde
Jag ser inget fel jag gjorde
Allt är som det borde vara
Jag kan inte alls förklara
Varför den drabbat mig igen
,
den stora ensamheten

Jag har lärt mig dras ner, jag vet det är så
Jag gav efter för mörkret, det var enklare så
Jag har simmat mot ytan,
men drogs ändå ner

Jag ville nog upp, men förmår det inte mer


Den flickan är en främmande fågel
Som fallen från skyarna, född på en annan planet.
Den flickan är en främmande fågel
Hon bär en sorg i sitt leende och en välbevarad hemlighet 

Himmelen kan öppna sig, regn kan falla ner
Hon kan dansa i ett solregn på en plats där ingen ser
Hon kan finna allt det enkla på en plats hon själv valt ut
Men då hon möter andras blickar tar det vackra alltid slut

Den flickan är en främmande fågel. Vingklippt och sårad men omöjlig att bura in.
Den flickan är en främmande fågel. Hon sjunger bara den sång hon kan kalla sin. 

Den flickan är främmande fågel



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?