Lussebullar.

2011-11-15, 14:20:20 / Kategori: Mitt liv.
Bakar lussebullar med mamma och Sonya idag. :)


amanda

Hej, hittade din blogg igår. Jag är glad över det, för jag sitter inprincip i samma sits som du gör.

Min pojkvän har suttit häktad i 6månader de första 5 med fulla restriktioner. Har fått en dom av tingsrätten på 3.5 år men nu väntar vi på hovrätten. Jag/Vi hoppas för allt i världen att han blir släppt. Trodde nästan jag var ensam om att ha en pojkvän som är inlåst.. skulle du kunna berätta lite om hur besöken går till osv. ska nämligen besöka honom om ca 2veckor innan hovrätts rättegången.

Tack på förhand, och tack för en toppen blogg!



2011-11-15, 17:18:18

Anna

Hej amanda. Kul att du hittat hit=)



Ett besök på häktet är inte så komplicerat. Du skickar in dina personuppgifter till din pojkvän som lämnar de till plitarna. Nr du är godkänd att besöka honom så ringer du till hökktet/anstalten och bokar en tid för besök, o sen är det klart.



Första gången kan det bli ett övervakat besök, då sitter det 1-2 plitar inne i besöksrummet med er under hela tiden, om inte så får ni va själva i ett litet besöksrum med en "soffsäng" , ett bord o 1-2 stolar, ev en toa och en tv också.



När du kommer till häktet/anstalten på besöksdagen så får du först gå igenom en säkerhetskontroll så att du inte ska ha med dig förbjudna saker in på häktet till din pojkvän.. de är inte så farligt, man går igenom en metalldetektor o ev blir visiterad bara.



Hoppas du fick svar=) fråga gärna om det är mer du undrar över o lycka till :)//Anna.



2011-11-15, 20:30:47 URL: http://annafindhe.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?