Perlane.

2011-03-27, 13:14:47 / Kategori: Mitt kaos.


Många har komplex över saker på sin kropp. Jag har jävligt många, ett av dom är mina läppar. Jag hatar mina läppar! Jag har normalstor underläpp men en pytteliten överläpp.
Min syster har jättefina läppar som är fina i formen och dom är fylliga, man skulle kunna tro om man kollar på oss tillsammans att hon gjort en läppförstoring, men det har hon inte.

Jag har länge velat förstora mina läppar, spec överläppen då eftersom det är den jag gillar minst. Så en kväll bestämde jag mig, jag ska göra det. Dagen därpå ringde jag och beställde tid hos Dr. Tore här i växjö. Dom hade fått ett återbud samma dag, och självklart tog jag den tiden direkt.
Lite nervös var jag när jag kom dit, men han var jättetrevlig och började med att förklara vad det var förnått han skulle spruta in och vilka risker som fanns. Han använder Perlane, som är samma sak som restylane egentlien bara att den är mer trögflytande vilket ger ett mer långvarit resultat.

För er som inte vet vad Restylane och Perlane är, så är det nåt som kallas för hyaluronsyra och det binder vätska i huden och ger huden volym. Det är ett socker som finns naturligt i kroppen, och därför håller en läppförstoring med Restylane/Perlane bara i ca 4-6mån. [Läs mer om Restylane/Perlane, Dr Tore och hans behandlingar här]

En behandling med perlane hos Dr Tore kostar 3300kr, och i priset ingår även frivillig lokalbedövning (typ som man får hos tandläkaren). Läpparna är ju känsliga, så det sla tydligen göra jävligt ont att injicera perlane om man inte har bedövning, så självklart valde jag att få det. Bedövningssprutorna kändes ingenting, det gör mkt ondare hos tandläkaren o inte ens där gör det ju spec ont.
Bedövningen tar av nån anledning inte ute på sidorna av läpparna, så där känns det ju mer än vad det gjorde i mitten. Men jag som hade förväntat mig att de skulle göra cpont kände bara nåt stick då och då. Det kändes typ som om man sitter o kollar på en mygga när den trycker ner sin tagg eller va det är i armen, så ont tycker jag INTE att det gör. Förmodligen har jag bedövnigen att tacka för det ;)
Jag blev iaf jättenöjd och resultatet ser naturligt ut, så jag fick ingen anknäpp a la Kissie, haha :P

Såhär såg mina läppar ut före (en del bilder är gamla, typ när jag är brunett;)):
 

Och såhär blev det efter:
 
(Jag var cptrött på dom här bilderna som ja tog sent på kvällen, därför ser jag lite sliten ut)

Jag är jättenöjd! Komplexen för mina läppar är inte alls lika jobbiga nu. Jag önskar bara att de kunde sitta kvar föralltid, att man inte behövde fylla på var 4-6mån.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?