Min älskling:(

2011-03-21, 22:44:50 / Kategori: Mitt kaos.
Dhannie fick sitt placeringsbeslut idag. Han ska till riksmottagningen Kumla =/ Fan, hur i helvete kan dom sätta honom där?! Han är dömd till 3 års fängelse, han har ca 1½år kvar att göra o ändå får han sitta på sveriges hårdaste jävla anstalt för folk som är dömda till MINST 4års fängelse..
Anledningen som står i beslutet är att hans brottslighet har eskalerat och blivit värre, men är inte de en sak som kriminalvården borde se som ett misslyckande även från deras sida? Det heter liksom kriminalvården och dom ska hjälpa de intagna att komma bort från sin kriminalitet.
Dhannie har suttit inne 6ggr och är inne på sin 7e runda, han har placerats på allt hårdare anstaltet för varje straff och bara gjort värre och värre brott, kan inte en anledning till det vara just hans anstaltsplaceringar? Han kanske har trffat värre o värre människor, o fått kontakter med dom som påverkat honom negativt o därför har hans brottslighet eskalerat?
Nu menar jag inte att skylla på andra människor för dhannies gärningar, det jag menar är att människor påverkar varandra. När man sitter inlåst så stänger man av och då finns bara de andra intagna på avdelningen, man knyter nya kontakter och .. äh, jag vet inte, jag vill bara ha hem min pojkvän:( Jag vill att han ska ha behandling, jag vill att han ska må bra o vara glad o jag vill ha honom här hos mig:(

Och även om jag vet att de inte är nån annans fel än hans eget att han sitter där så hatar jag dig din fitta som anmälde, och jag hatar kriminalvården, polisen, tingsrätten och hovrätten för att ni tar min dhannie!!:(



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?