PIVA.

2011-07-15, 23:12:45 / Kategori: Mitt kaos.
Kunde inte sova inatt.. Jag vet inte när jag somnade, men nångång efter 7 imorse när jag varit ute med Ciara.. jag hade inte ens lagt mig i sängen, för jag tänkte att jag skulle skita i att sova o ist lägga mig tidigt ikväll eftersom att det var morgon redan. Men så blev det visst inte..
Jag vaknade i soffan kl 16.00 i eftermiddags, o jag som skulle till beroende idag o hämta medicin!!! Jag ringde direkt när jag såg hur mkt kl var, men dom hade redan hunnit gå..

Så jag hade inget annat val än att ringa till stället jag hatar mest i välrden - PIVA.. Men dom var faktiskt trevliga idag, jag fick åka dit o få medicin så jag klarar mig över helgen tills beroende öppnar igen på måndag. En jävla tur, annars hade jag blivit sjuk.. att vara utan mina antidepp-mediciner en hel helg mår man INTE bra av, tror hjärnan får en chock av den plötsliga bristen av serotonin o noradrenalin..

Utsättningssymptom (källa: FASS):
Effexor/Venlafaxin
Du ska inte sluta att ta behandlingen eller minska dosen utan att först rådgöra med läkaren, även om du känner dig bättre. Om läkaren anser att du inte längre behöver Venlafaxin Mylan kan han/hon be dig att minska dosen långsamt innan du slutar med behandlingen helt. Det är känt att man kan få biverkningar när man slutar med Venlafaxin Mylan, särskilt om man slutar plötsligt med Venlafaxin Mylan eller om dosen minskas för snabbt. En del patienter kan få symtom som trötthet, yrsel, berusningskänsla, huvudvärk, sömnlöshet, mardrömmar, muntorrhet, aptitförlust, illamående, diarré, nervositet, oro, förvirring, ringningar i öronen, myrkrypningar eller i sällsynta fall känsla av elektriska stötar, svaghet, svettning, krampanfall eller influensaliknande symtom.

Läkaren talar om för dig hur du gradvis ska avsluta behandlingen med Venlafaxin Mylan. Om du får något av dessa eller andra symtom som besvärar dig, rådfråga läkaren.
[
Direktlänk]

Mirtazapin
Sluta bara med Mirtazapin Actavis om du har kommit överens om det med din läkare.
Om du slutar för tidigt kan din depression komma tillbaka. När du börjar känna dig bättre, prata med din läkare. Din läkare kommer att bestämma när du kan sluta med behandlingen.

Sluta inte plötsligt att ta Mirtazapin Actavis, även om depressionen har avtagit. Om du slutar med Mirtazapin Actavis plötsligt kan du känna dig illamående, yr, upprörd, orolig eller få huvudvärk. Dessa symtom kan undvikas om man trappar ner gradvis. Din läkare kommer att tala om för dig hur du ska minska dosen gradvis.


Om du har ytterligare frågor om detta läkemedel kontakta läkare eller apotekspersonal.
[Direktlänk]




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?