Jag har inte tagit mitt ansvar.

2011-04-09, 19:49:07 / Kategori: Känslor & Tankar.
  Det blev ingen film, jag kunde inte koncentrera mig. Det är kaos inuti mitt huvud, TYST!! Snälla! Jag orkar inte tänka, jag vill inte tänka. Jag är helt slut, kan knappt hålla ögonen öppna, men jag kan inte heller sova. Jävla skit allting är!

Fan vad jag är glad att jag har Ciara. Hon är så underbar, hon lyckas få mig lite på andra tankar iaf. Och hon får mig att skratta när jag ser hennes galna upptåg. När hon springer runt och jagar löv, hur halva hennes kropp viftar av lycka när hon hälsar på folk, eller hur trög hon ser ut när hon drar fram öronen o skrynklar ihop ansiktet av nyfikenhet eller när hon inte fattar vad man menar.
Hon är så liten och oskyldig, det viktigaste för henne är mat, sömn, kärlek, trygghet, lek och kel. Precis som ett litet barn. Jag har flera gånger fått höra att man inte kan jämföra en hund med ett barn, men det tycker jag visst att man kan. Självklart är människan "ledare" över hunden, men en hundvalp behöver i princip samma saker som ett människobarn, båda är bebisar!

Jag har ju en dotter. Min prinsessa som fyller 4 år snart. Hon bor tyvärr inte hos mig just nu, en del av er vet varför o andra inte, men jag tänker inte förklara det mer än att jag fuckade upp det så att hon inte får bo hos mig, det räcker.
Jag är ingen bra mamma, jag är ingen mamma alls egentligen. Jag tycker att har man skaffat ett barn så ska man ta hand om det också, det är ansvaret man har som förälder. Jag var bara 17 när jag födde min flicka, och jag har mått väldigt dåligt under vissa perioder, men det är ingenting som ursäktar att hon har fått lida pga mig. För det har hon, jag har fått henne att må dåligt på många sätt och jag hatar mig själv för det så jävla mycket.
Att jag nu inte får ha henne är ett straff som jag får ta, det är ingen annans fel än mitt eget och det vet jag. Men den som lider mest av det är ju min dotter, och det gör så jävla ont. Hon har aldrig bett om att få komma till världen utan de var jag och hennes pappa som såg till att hon gjorde det, jag är överlycklig över att jag tog det beslutet, men hon förtjänar bättre föräldrar!!

Det som har hänt har hänt, det finns inget jag kan göra som ändrar på det. Däremot kämpar jag varje dag för att ändra på framtiden, för att hon ska få komma hem till mig igen, så att jag kan få ge igen tiden som vi missat. Eller, försöka gottgöra henne för alla gånger jag svikit henne och alla gånger jag inte funnits där för henne.
Jag ser Ciara som min dotter också. Mitt mål är att jag ska ha båda mina döttrar och min pojkvän (+hans hund) hos mig. Att vi ska vara en familj, Jag, Dhannie, Bella, Ciara och Zakko. Jag hoppas vi kommer dit en dag ..


Fan va långt detta blev. Jag mår som sagt inte spec bra just nu, så om mina inlägg är lite konstiga eller osammanhängande så är det pga det.

Elise

Du kanske har fått en förlossningspsykos? Eller har man uteslutit det?



2011-04-11, 10:37:05

Anna

Svar till Elise: Men förlossningspsykos brukar väl komma en kort tid efter själva förlossningen? Bella fyller ju fyra om ca 1 månad.. jag mådde ändå ganska bra under hennes första levnadsår, sen började jag må dåligt igen o efter ett tag blev hon placerad hos mina föräldrar. Men ingen har sagt nåt om nån förlossningspsykos, så man har nog varken uteslutit eller utrett det.



2011-04-11, 19:44:44 URL: http://annafindhe.blogg.se/

Elise

Jag vet inget om det i sak faktiskt, har bara hört talas om det - att en del mår dåligt efter förlossning och efteråt. Jag är inte alls påläst - tänkte bara att det kanske kunde vara det. Kolla upp det och se om du kan känna igen det. Oftast är det flera saker som gör att man mår dåligt - en sak kan man klara men flera saker blir för mkt för kroppen/psyket osv. Krya på dig iallafall!



2011-04-12, 16:13:33

Anna

Svar till Elise: Jag kollade upp det, men av vad jag hittade så ska symptomen komma inom några veckor efter själva förlossningen. Jag har ju ADHD och Borderline diagnostiserat, o jag har mått dåligt till och från i perioder under hela mitt liv, så långt tillbaks jag kan minnas. Jag chansar på att det är pga min emotionella instabilitet (borderline) och en del privata saker som hänt nyligen men jag inte skrivit om i bloggen som gör att jag mår dåligt. :(

Tack så mycket!:) Ta hand om dig, kram.



2011-04-12, 19:32:10 URL: http://annafindhe.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?